Wielka Wymiana Kontaktów w Lublinie

W innych miastach już obecna, w Lublinie organizowana po raz pierwszy… Mowa o Wielkiej Wymianie

Kontaktów na której wystąpili Marcin Osman i Izabela Makosz.

Na początek przewidziany był godzinny networking, warto było przygotować sobie zastaw odpowiedzi na trzy

podstawowe pytania:

1. Kim jestem? Czym się zajmuje?

2. Co oferuję?

3. Czego/kogo szukam?

Oczywiste jest, że nawiązywanie relacji wymaga inicjatywy i często wyjścia ze strefy komfortu,

początkowo więc uczestnicy nieco nieśmiało podchodzili do siebie wymieniając się wizytówkami, po

chwili jednak na sali zrobiło się gwarno i panowała przyjazna atmosfera. Co robiła większość?

Podchodziła do drugiej osoby uśmiechając się, krótko przedstawiała najważniejsze informacje, wymiana wizytówek i

dziękując za kontakt podchodziła do kolejnej osoby. Ok – nie jest to złe rozwiązanie o ile utrzymamy

taką relację, dzwoniąc po kilku dniach lub wysyłając maila. Ale czy nie efektywniejsze jest nawiązanie

współpracy właśnie na trwającym evencie? Jak to zrobić? Jak mówił Marcin Osman podczas swojego

wystąpienia: PYTAJĄC.

_MG_6192-1

Marcin gościł już na MoM-ach czy innych eventach, ale jest to człowiek, który nigdy się nie znudzi

ponieważ do każdego podchodzi indywidualnie i pyta… pyta… pyta badając potrzeby i oczekiwania

rozmówcy. Wartościowe jest to, że podczas takich spotkań pracuje na realnych problemach

uczestników eventu i każdego casa’a kolokwialnie mówiąc „rozwali” w ciągu kilku minut, a to

wszystko w wielkim uśmiechem na twarzy :)

 

Drugim Gościem była Izabela Makosz, która przedstawiła biznes z kobiecej perspektywy.

_MG_6386-1

Iza dzieli otoczenie na trzy grupy:

– ludzi nieżyczliwy i niekompetentnych, to zazwyczaj nasi znajomi i wcale nie musimy ich słuchać

w biznesie

– życzliwi i niekompetentni to często nasi rodzice, warto ich jednak edukować

– życzliwi i kompetentni – mentorzy, tych należy szukać i słuchać wprowadzając rady w życie

Na swoim przykładzie Iza pokazała uczestniczkom własne doświadczenia, gdzie pokazuje

ludzką twarz w biznesie. Warto być prawdziwym i autentycznym w tym co robimy, bo biznes

budujemy z ludźmi dla ludzi i to ludziom dajemy wartość i fun.

_MG_6367-1

W marketingu również to człowiek jest najważniejszy!

Pamiętajcie, że liczą się nowy relacje i ciągły wzrost, ale  należy dbać też o stałego klienta,

chociażby dzwoniąc i „uśmiechając się” przez słuchawkę, pytając o zadowolenie oraz osobistą wartość i to co, chciałby

poprawić w waszym produkcie czy usłudze.

Spotkanie oceniam jako wartościowe, a jeżeli chcielibyście się dowiedzieć więcej o networkingu,

budowaniu marki czy  marketingu spotkań – zapraszamy 16 maja na kolejny MoM.