Sprawdzone narzędzia i techniki, które ułatwią Ci sprzedaż

Skąd w przedsiębiorstwie biorą się pieniądze? Spadają z nieba? Może z dotacji, bądź pożyczek? A może tak magicznie pojawiają się w bankomacie…? Och, to by było piękne! Ale tak naprawdę biorą się one ze sprzedaży produktów, usług. Więc w jaki sposób sprzedawać skutecznie?

 

Zastanów się, czym według Ciebie jest sprzedaż? Czy jest to wciskanie, nachalność, przekonywanie, natrętne namawianie? A może pomaganie klientom osiągać ich cel? Ja postrzegam sprzedaż jako pojawianie się w odpowiednim czasie i miejscu w życiu klienta, gdy ma potrzebę, którą mogę rozwiązać. Jest to pomoc i wsparcie w wyborze najlepszej z opcji.

 

Powiesz, że to pięknie brzmi, ale rzeczywistość bywa inna. Pracując w sprzedaży musisz osiągnąć wystarczający poziom sprzedanych sztuk produktu, bądź usługi inaczej stajesz się nieefektywny i pierwszy do zwolnienia. Więc wykonujesz dziesiątki telefonów lub spotkań dziennie. Używasz utartych argumentów na obiekcje. Każdy dzień wygląda podobnie, ciągle brakuje  Ci czasu na wykonanie wszystkich obowiązków – raportowania, dojazdów. Nie da się ukryć, że to jedna z bardziej stresujących profesji, ale także jedna z nielicznych, gdzie masz bezpośredni wpływ na wysokość dochodów. Duża sprzedaż = duży zysk. A zatem w jaki sposób ułatwić sobie pracę? Poprzez sprawdzone narzędzia i techniki!

 

Callpage

Przydatne narzędzie, dzięki któremu klient szybko i sprawnie może połączyć się z obsługą klienta  i dopytać o szczegóły oferty. Obietnicą składaną jest to, że po zostawieniu numeru telefonu firma oddzwoni do  Ciebie w ciągu 28 sekund. Połączenie wykonuje się automatycznie i łączy telefon konsultanta i klienta – a klient widzi odliczanie. Z punktu widzenia osoby, która chce sprzedać to jest potencjalna szansa sprzedażowa – zdecydowanie lepsza niż cold colling. Co ciekawe często też pojawia się element zaskoczenia. Klienci chcą „sprawdzić” firmę, czy szybko i sprawnie zareaguje na jego kontakt.

 

Smartsupp

Możliwość kontaktu dla klientów, którzy nie do końca lubią rozmawiać przez telefon. Cel podobny jak przy callpage – czyli szybka i konkretna pomoc ze strony obsługi klienta. Szybka możliwość domknięcia sprzedaży nawet w jednym kontakcie. Aktualnie sprawność i szybkość kontaktu z firmą jest jedną z kluczowych aspektów, które decydują o zaufaniu danej firmie.

 

MailChimp, Mailerlite, Freshmail

Coraz częściej można usłyszeć, że wysyłanie wiadomości e-mail z ofertą nie działa. Mogę śmiało powiedzieć, że to nie prawda. Ważne jest tylko, by przekazana propozycja była przedstawiona w zrozumiały, krótki i konkretny sposób jednocześnie zachowując pewną dozę personalizacji. Dostając maila chcemy czegoś dodatkowego się dowiedzieć, znaleźć ciekawe informację, a nie chcemy otrzymywać wiadomości niczym z wiadomości 😉

 

Marketizer

Chcesz wiedzieć jakie firmy odwiedzają Twoją stronę? Dzięki Marketizer możesz dowiedzieć się osoby z jakich firm zaglądają do Ciebie na stronę internetową wraz z informacjami kontaktowymi oraz konkretnymi zakładkami, które przeglądali. Dzięki temu możesz skontaktować się z firmą i zaproponować to rozwiązanie, którym się interesowali. Z jednej strony dzwonisz na ogólny kontakt i ma to znamiona cold callingu, jednak trafiasz do firmy w czasie gdy oni mają potrzebę i szukają konkretnych informacji, więc pojawiasz się w momencie, gdy klient mówi „właśnie o Was właśnie”.

 

Smartlook

Podglądaj jak użytkownicy korzystają z Twojej strony internetowej! Zobaczysz jak wiele aspektów przedstawienia informacji o ofercie można poprawić, do których z nich klienci w ogóle nie zaglądają. Dzięki temu możesz optymalizować swoją stronę www pod kątem sprzedaży i lepszego dotarcia do klienta i domknięcia sprzedaży. Lepiej dokonywać konkretnych, sprawdzonych zmian niż strzelać na oślep? 😊

 

Narzędzi, które mogą Ci pomóc jest znacznie więcej. Rozglądaj się wokół co nowego się pojawia, jaki startup uruchamia nowy produkt itp. Często, żeby zachęcić Cię do zakupu firmy proponują darmowy okres próbny. Warto z tego korzystać, testować co w Twojej firmie się sprawdza i zostawiać u siebie te, które przynoszą Ci przychody! Pamiętaj jednak, że chociaż będziesz wykorzystywać wiele narzędzi nie można zapominać, iż po drugiej stronie siedzi… człowiek. I warto, zdecydowanie warto do każdego podejść w miarę indywidualnie, porozmawiać, poznać potrzeby i być miłym. Jeśli nie zaprocentuje to od razu z pewnością zadowolony wróci do Ciebie chętniej niż jak zostanie potraktowany jak kolejny element w ciągu Twojego dnia.

 

Ola Proksa-Bielawa