Relacja z #3 MoM-a

Spotkaliśmy się 13 maja 2015 tym razem w Targach Lublin.

Spotkanie zawierało wiele nowości, oprócz nowego miejsca, były również losowania z nagrodami.
Trzecie spotkanie dla marketingowców z Lublina odbyło się w jednej z sal konferencyjnych Targów Lublin SA.
W spotkaniu wzięło udział ok. 80 osób. Oprócz wystąpień Kamili Węglarskiej, Tomasza Kuryło oraz Justyny Piesiewicz, odbyły się również losowania pakietów do Business Linku i karnetów na siłownię SportsPark w Lublinie.

11303549_886090088128870_335053070_n

Jako pierwsza rozpoczęła Kamila Węglarska właścicielka firmy Cultural Research, która specjalizuje się w jakościowych badaniach social media. Kamila jest również Doktorantką w Instytucie Kulturoznawstwa UMCS, dlatego prezentacja choć bardzo merytoryczna miała delikatnie akademicki charakter.

11289867_886090104795535_1638216719_n

Prelegentka powiedziała o zachowaniach konsumenta w sieci oraz o wpływie social media na działania marketingowe.

Social Media jest źródłem niesamowitej ilości danych o naszych obecnych i potencjalnych klientach. Dlatego tak ważne są badania społeczności wirtualnych. Które odpowiednio wykonane pozwalają znacznie obniżyć koszta oraz zdecydowanie szybciej uzyskać wyniki.
kon

Po pierwszej prezentacji warto zapamiętać nowe hasło:
CONSUMER „INSIGHT” to POZNANIE KONSUMENTA W SIECI ( W INTERNECIE) i wyczucie motywu konsumpcji.
11280186_886090091462203_686959419_n
Jako drugi wystąpił Tomasz Kuryło, Jego wystąpienie było okazją do porozmawiania o doświadczeniach oraz o tym co zrobić, aby zwiększyć poziom autentyczności w działaniach marketingowych.
Tomek przedstawił sześć miar autentyczności:

  1. prawdziwy
  2. oryginalny
  3. unikalny
  4. ekspert
  5. wizjonerski
  6. szczery

Aby mówić o autentyczności, warto na samym początku postawić sobie pytanie DLACZEGO robimy to, co robimy. Kolejnym krokiem jest zaangażowanie swoich współpracowników i pokazanie swoich wartości. Następnie należy skupić się na odbiorcy i jego doświadczeniach, końcowe i najważniejsze założenia to ustalenia priorytetów przekazu i życie według tej historii.

 

Jako trzecia i ostatnia wystąpiła Justyna Piesiewicz – Prezes i założyciel IABC/Poland która mówiła o marketingu wewnętrznym, czyli komunikacji. Justyna zrobiła na uczestnikach spore wrażenie przede wszystkim ponad dwudziestoletnim doświadczeniem.
11292921_886090098128869_1496309340_n
Punktem kulminacyjnym prezentacji Justyny było ćwiczenie pt. Głuchy telefon, które ożywiło uczestników i wywołał bardzo pozytywne reakcje, a tym samy dokładnie zobrazowało teorię przedstawioną podczas prelekcji. Podsumowując, trudno uzyskać pożądane efekt bez skutecznej komunikacji.
Jeżeli chcielibyście poznać bardziej obiektywne spojrzenie zachęcamy do odwiedzenia bloga „Marketing, książki i życie” Jacka Lipskiego, który szczegółowo opisał to spotkanie.

11303419_886090094795536_1091082385_n
O naszych spotkaniach jak zawsze możecie dowiedzieć od Partnerów Medialnych Mom, Giełdy Eventów i magazynu branżowego Marketer+, który dla naszych uczestników przygotował nowy numer, pełen marketingowej wiedzy.