Relacja z 13 MoM-a

Spotkanie odbyło się 16 maja w samym centrum Lublina – miejscu sprzyjającym rozwojowi przedsiębiorczości, czyli Business Link’u.

Wydarzenie wyjątkowo rozpoczęło się marketing mixerem, czyli networkingiem pasjonatów marketingu. W mniejszych grupkach łatwiej się poznać i przełamać pierwsze lody, dlatego istnieje duże prawdopodobieństwo, że ten punkt na stałe wpisze się w harmonogram spotkania.

IMG_2796 IMG_2745 IMG_2710

O event marketingu opowiedziała nam Marlena Baradziej. Event marketing to organizacja spotkań, wydarzenia promocyjne, marketing sponsorski, marketing wydarzeń i spotkań, ale również promocja firmy, marki, produktu idei, to proces realizacji celów firmy, często związanych z korzyściami wizerunkowymi lub sprzedażowymi.

IMG_2818

Z możliwości eventingu można korzystać na różny sposób:

  • jako uczestnik konferencji, kongresów, szkoleń
  • jako wystawca na targach branżowych
  • jako partner lub sponsor
  • jako prelegent, trener, juror
  • jako wolontariusz

Warto pamiętać, że marki o których często możemy usłyszeć, są wymieniane jako marki pierwszego wyboru.

Tak więc szukajmy pomysłu na własny event, a przy tym pamiętajmy o: grupie docelowej, celu, zespole oraz plonu działania.

 

Drugi prelegent – Sławomir Stańczuk, powiedział nam na czym polega prawdziwy networking i jak go stosować.

Sławek jako przedsiębiorca i prezes Polish Businss Club ma na swoim koncie ponad 40 sesji networkingowo- biznesowych.

IMG_2960

Czym właściwie jest networking?

Działania te polegają na obopólnym rekomendowaniu, dzieleniu się wiedzą i wsparciem, kiedy potrzebna jest pomoc. Kontakty powinny opierać się na zaufaniu i poparciu, ważne jest budowanie długotrwałych relacji.

Warto więc uczestniczyć w spotkaniach, ale trzeba się zastanowić w jakim celu to robimy oraz zadbać o pierwsze wrażenie, które możemy zrobić tylko raz (portale społecznościowe, strona internetowa, wizytówki).

Kolejnym krokiem jest prezentacja biznesowa, lepiej się przygotować niż improwizować „na spontanie”, wiedzą to szczególnie startapowcy wygłaszający pitch’e.

Prezentacja taka powinna zawierać cztery podstawowe elementy: to czym się zajmujesz, jakie problemy rozwiązujesz,co unikalnego jest w twoim produkcie/usłudze oraz kogo/czego szukasz.

Na spotkanie warto przyjść stosownie ubranym i mieć przy sobie wizytówki, ale najważniejszy jest uśmiech i optymizm, z takim osobami o wiele przyjemniej nawiązuje się kontakt i zostają lepiej zapamiętane. Koniecznie rób notatki na otrzymanych wizytówkach, tak aby łatwiej zidentyfikować daną osobę. Po spotkaniu należy podtrzymać wszystkie nawiązane kontakty, najlepiej 3 do 5 dni od spotkania (wykorzystujmy do tego celu również social media).

Na zakończenie tradycyjnie wspólne zdjęcie 😀

IMG_2969