Relacja z 12 MoM-a

Jubileuszowe dwunaste spotkanie MoM – Merytorycznie o Marketingu odbyło się tym razem w Sali Konferencyjnej Targów Lublin. Dzięki uprzejmości Targów mogliśmy zmieścić ponad dwukrotnie większą liczbę niż zazwyczaj, więc w spotkaniu uczestniczyło ok. 120 osób.

Oprócz merytorycznych prezentacji, które tym razem płynnie przechodziły od tekstu, przez obraz i video w marketingu, na spotkaniu organizatorzy przygotowali wiele atrakcji.

Konieczne zobaczcie krótkie streszczenie spotkania,  na końcu wpisu znajdziecie link do nagrania z całego spotkania

12961678_1724454451170146_454743297945512757_n

Pierwsza prezentacja dotyczyła Videomarketingu. Jacek Dziura – Project Manager videoTarget opowiedział nam o zaletach i wadach tego typu działań.

Dzisiejsi konsumenci to pokolenie digital, nazywani są pokoleniem Tindera a nawet skoliozy. Są bardziej wyedukowani i doskonale wiedzą czym jest AdBlock, który spędza sen z oczu Marketerom.

70% użytkowników internetu korzysta z YouTube, dlatego warto pomyśleć o wdrożeniu videomarketingu czy współpracy z videoblogerami, którzy dla najmłodszego pokolenia są bardziej wpływowi niż gwiazdy telewizyjne.

We współpracy z youtuberami możemy wykorzystać: odcinki dedykowane, lokowanie produktu, testy, filmy niestandardowe – virale, konkursy czy true view.
Trzeba jednak pamiętać że to Influencerzy najlepiej znają swoją publiczność i ważne jest aby zaufać twórcy, nie narzucając komunikacji, która nie zawsze sprawdzi się na różnych kanałach. Tworząc kampanie videomarketingowe warto zadbać również o reklamy komplementarne, czyli uzupełniające się, łączące działania standardowe z performance.
Jacek mówił również o możliwościach video na Instagramie i Snapchacie. Aplikacje te cieszą się wielką popularnością wśród blogerów i młodych ludzi, a liczba użytkowników z dnia na dzień rośnie.

12961454_1724455274503397_5930034754352726619_n

Po video płynnie przeszliśmy do obrazu, Michał Bajorek – pomysłodawca i założyciel @24hoursuccess, Instagramowego profilu o tematyce inspiracyjno-motywacyjnej szczegółowo opowiedział nam o budowaniu i promocji marki na Instagramie.

Budowanie marki na tym medium to sześć elementów na które warto zwrócić uwagę:

-nazwa (krótka, przyciągająca uwagę, związana z niszą)

-wizytówka (opis, życiorys, link)

-zdjęcie (grafika i cytaty, prawa autorskie, aplikacje: Grab, Phonto)

-hashtagi (maximum 30 – nie w opisie, a w pierwszym komentarzu, znajdź lub stwórz, kopiuj-wklej)

-tagi (maksymalnie 20, taguj większe profile, historia tagowań – kontakt z followersami)

-posty (call to action, konkursy, przejrzystość tekstu)

12986994_1724455447836713_6155636570534974156_n

Na deser zostawiliśmy tekst i komunikację, Artur Jabłoński – Autor jednego z najpoczytniejszych polskich blogów o marketingu: www.ArturJablonski.com przedstawił nam ciekawe formy komunikacji marek, dzięki którym konwersja może ulec zwiększeniu.

Pozytywne budowanie doświadczenia klienta poprzez ciekawe komunikaty to właśnie sukces copywritingu. W relacjach transakcyjnych, warto zmienić podejście na luźniejsze i być po prostu człowiekiem.

Jak przystało na urodziny pojawił się oczywiście tort – tutaj ogromny ukłon w stronę naszego sponsora Marcina Osmana (osm.com) oraz wykonawcy przepysznego tortu Niezłe Ciacha.

Podczas przerw goście nie tylko mogli porozmawiać czy wypić kawę, ale również zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie w Najlepszej Eventbudce.

12987213_1724455244503400_3372557263775675969_n

To spotkanie na długo pozostanie w naszej pamięci, a dla wszystkich którzy z różnych powodów nie mogli pojawić się osobiście razem z Profesjonalna.tv przygotowaliśmy nagranie z całego wydarzenia.