Merytoryczne książki dla marketera

W czasach kiedy każdy może wydać książkę, bywa, że trudno trafić na wartościowe pozycje. Dlatego śpieszę z pomocą i przedstawiam tytuły, które z czystym sumieniem mogę zarekomendować.

1. W market[r]ingu – Gary Vaynerchuk

Czyli jak nie zginąć w świecie mediów społecznościowych. Gary wydał już kilka książek, ta dokładnie opisuje jak skutecznie prowadzić działania marketingowe w mediach społecznościowych. Aktywności w tych kanałach, porównuje do ringu, gdzie trzeba walczyć z konkurentem i przyciągać uwagę publiczności poprzez autentyczny kontakt.

 

  2. Praktyka brandingu – Maciej Tesławski Czytając książkę masz wrażenie, że słuchasz intensywnej dyskusji o marketingu. Dużo ciekawych spostrzeżeń i opinii. Autor zebrał w tej pozycji osoby o bardzo zróżnicowanym doświadczeniu czy specjalizacji, dzięki czemu czytelni może spojrzeć na dane kwestie z różnych perspektyw.    

 

3. 22 niezmienne prawa marketingu – Al Ries, Jack Trout

Według autorów przedstawione w książce prawa rządzą rynkiem. Jak piszą marketing jest walką na percepcje oraz lepiej być pierwszym niż lepszym, a jeśli nie możesz być lepszy bądź inny. Bardzo ważne, by dostosować strategię do swojej pozycji rynkowej.

 

  4. Psychologia konsumenta – Dominika Maison, Katarzyna Stasiuk Na decyzje zakupowe klientów ma wpływ wiele czynników, dlatego dobry marketer, powinien być również dobrym psychologiem. Autorki książki przedstawiają szereg zachowań popartych badaniami i przykładami, dzięki którym psychologiczną wiedzę, będziesz mógł zastosować w działaniach marketingowych.    

 

5. Marketing 4.0 / Philip Kotler

Każdy student zarządzania i marketingu doskonale zna Kotlera. Kolejne wydanie marketingu z numerem 4.0 obejmuje erę cyfrową, do tradycyjnej ścieżki zakupu dodane zostały opinie najbliższych i orędownictwo. Wiele nawiązań do nowych technologi i analityki, ale właśnie taką transformację przechodzi marketing, wszyscy którzy chcą dostosować się do zmieniającego rynku, koniecznie powinni przeczytać kolejną książkę ojca marketingu.

 

  6. Silne marki osobiste zmieniają świat – Agnieszka Walczak-Skałecka To z kolei pozycja dla wszystkich tych, którzy chcą zadbać o markę osobistą. Kompleksowe podejście od personal brandingu po kreowanie wizerunku. Autorka komunikuje się z czytelnikiem w taki sposób, że nawet osoba nie związana z marketingiem, może podjąć razem z nią wyzwanie zbudowania silnej marki osobistej i zmieniania świata .  

 

7. Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting & Webwriting – Artur Jabłoński

Ta pozycja to absolutne must have & read dla wszystkich tych, którzy na co dzień piszą. Wraz z rozwojem nowych technologi i internetu zmienił się sposób w jaki odbiorcy konsumują treści, co za tym idzie trzeba dostosować się do tych zmian i inaczej tworzyć teksty. Autor w bardzo atrakcyjny sposób podaje najważniejsze informacje jak tworzyć komunikaty, które będą chętnie czytane.

 

 

Powyższe tytuły to pozycje książkowe na które bez obaw możesz poświęcić czas.

A jakie książki Ty polecasz? :)